Często zadawane pytania - Inne

W przypadku, gdy podczas składania podpisu SZAFIR (karta Graphite) w programie BeSTi@ pojawia się komunikat „Określono nieprawidłowy typ dostawcy”, należy zastosować się do poniższej instrukcji:

1. Proszę wyjąć kartę z czytnika i zamknąć program BeSTi@.
2. W systemie Windows należy uruchomić usługę „Propagacja certyfikatu”.
UWAGA: jeśli system Windows uniemożliwia uruchomienie tej usługi, proszę dokonać następującej zmiany w rejestrze – „HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CertProp”, wartość "CertPropEnabled" ustawić należy na „1”, po czym ponownie spróbować uruchomić usługę.
3. Włożyć kartę do czytnika, uruchomić Bestię i podpisać dokument.

Jeśli po wykonaniu powyższych kroków problem nadal występuje, proszę zwrócić się do Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Krajowej Izby Rozliczeniowej.

Jeśli komunikat ten pojawia się podczas wybierania poszczególnych gałęzi w danym module, a lista dokumentów jest wówczas pusta, należy:

1. Uruchomić program z poziomu administratora systemu Windows (klikając na ikonie programu prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję "Uruchom jako administrator"). Uwaga: jeśli konieczne będzie podanie hasła dla tego konta, należy zwrócić się do administratora sieci.
2. Zalogować się do programu na konto użytkownika, na którym występuje problem.
3. Przejść do menu "Narzędzia".
4. Wybrać opcję "Przywróć widoki domyślne", po czym potwierdzić.

Jeśli komunikat pojawia się w sytuacji innej niż opisana prosimy o kontakt z pomocą techniczną programu.

Aby pobrać najświeższą klasyfikację budżetową z serwera dystrybucyjnego należy przejść do modułu Administracja, następnie ustawić się na gałęzi Klasyfikacja, przejść do zakładki Plik i wybrać opcję Importuj z serwera dystrybucyjnego.
W przypadku pobierania z serwera reguł kontrolnych należy postąpić w sposób analogiczny, ustawiając się na gałęzi Reguły kontrolne.

W celu poprawnego zarejestrowania podpisu w systemie proszę zapoznać się z artykułem dostępnym pod linkiem: http://budzetjst.pl/node/423 .

Po ostatniej aktualizacji systemu BeSTi@ (3.02.002) wymagany jest dostęp w trybie zapis\odczyt do pliku 'C:\Program Files\Bestia\ExplorerBarLayout.bbl' w trakcie wykonywania operacji podglądu i wydruku. Należy użytkownikowi systemu Windows nadać prawa zapisu\odczytu do folderu 'C:\Program Files\Bestia.

Procedura zgłaszania potrzeby rekonfiguracji zamkniętego układu dokumentów planistycznych

Krok 1)
1) JST przesyła do RIO e-mail, w którym będzie znajdować się wykaz dokumentów, które muszą zostać usunięte (wykaz w układzie: rodzaj dokumentu, numer, data wysłania do RIO
Ponadto w e-mailu MUSI znaleźć się opis problemu, który ma zostać rozwiązany poprzez ponowną konfigurację modułu planistycznego (wskazanie kolumn jakie mają zostać dodane)
Uwaga: Zgłoszenia bez e-maila z JST nie będą realizowane przez serwis (w szczególności nie będą realizowane zgłoszenia telefoniczne)

Krok 2)
RIO analizuje zasadność usunięcia wskazanych dokumentów z bazy JST.
Decyzję o wyrażeniu zgody na operację usunięcia dokumentów planistycznych powinny podjąć przynajmniej dwie osoby:
- pracownik WIAS zajmujący się daną JST
- osoba odpowiedzialna za poprawność pracy systemu BeSTi@ w danej izbie (ta osoba musi co najmniej wiedzieć że jakieś dokumenty będą usuwane!)

Krok 3)
Jeśli prośba JST jest uzasadniona, to RIO przekazuje zgłoszenie z JST na adres: serwis-uchwaly@budzetjst.pl
z adnotacją o wyrażeniu zgody na usunięcie danych również z bazy danych RIO.

Prośby o usunięcie dokumentów planistycznych które będą przesłane w inny sposób niż opisany powyżej NIE BĘDĄ REALIZOWANE a jedynie będą odsyłane nadawcy z informacją o NIE ZACHOWANIU procedury.
W szczególności odsyłane bez realizacji będą:
- prośby przesłane bezpośrednio z JST do wykonawcy (bez stosownej adnotacji z RIO)
- e-maila ze zgodą RIO wysłane na INNY adres niż serwis-uchwaly@budzetjst.pl
- e-maila ze zgodą RIO nie zawierające w treści prośby z JST

Krok 4)
Wykonawca realizuje poprawnie opisane zgłoszeniem, zaś po jego wykonaniu przesyła informację zwrotna na adres mailowy z JST z którego nastąpiło zgłoszenie oraz do właściwej izby.

Po otrzymaniu takiej informacji należy sprawdzić czy z bazy faktycznie usunięte zostały wskazane dokumenty planistyczne oraz czy została wyczyszczona konfiguracja układu dokumentów planistycznych dla Uchwał.

Powyższe działanie kończy procedurę

Proszę pamiętać, iż usuwanie wysłanych dokumentów z bazy JST jest czynnością wykonywaną przez Serwis w wyjątkowych przypadkach i ma uzasadnienie wyłącznie w przypadku konieczności dodania kolumn dopuszczalnych w załącznikach planistycznych.
W innych przypadkach problem można rozwiązać bez ingerencji w bazy danych systemu.
Proszę zauważyć, że z uwagi na rozdzielenie konfiguracji projektu budżetu i uchwał NIE NALEŻY w chwili obecnej zezwalać na wykasowanie dokumentów dot. PROJEKTU – gdyż zaburzymy informacje użyte w MF do sporządzenia zbiorówek.