Tak, podpisywanie dokumentów w systemach BeSTi@ / SJO BeSTi@ jest możliwe w trybie pracy zdalnej.
W przypadku pracy za pośrednictwem RDP (protokołu pulpitu zdalnego), by podpis elektroniczny mógł być złożony, spełnione muszą być następujące warunki:
1. Na komputerze zdalnym – analogicznie do pracy w zwykłym trybie – zainstalowane musi być oprogramowanie obsługujące podpis elektroniczny, a certyfikaty kwalifikowane muszą być zarejestrowane w systemie.
2. We właściwościach pulpitu zdalnego wymagane jest zaznaczenie opcji Karty inteligentne lub funkcja Windows Hello dla firm.
(ścieżka dostępu do opcji: Podłączenie pulpitu zdalnego -> Pokaż opcje -> Zasoby lokalne -> Lokalne urządzenia i zasoby -> Więcej).
3. Na komputerze lokalnym zainstalowane powinno być oprogramowanie obsługujące podpis elektroniczny oraz podpięta musi być karta z podpisem.
W przypadku, gdy mimo spełnienia powyższych warunków pojawiają się problemy, należy zgłosić się do administratora w JST.