16 kwietnia 2021
Drukuj
Problem z importem sprawozdań Rb-N, Rb-Z i Rb-UZ dla JOP [zaktualizowane]

Problem: podczas importu sprawozdań Rb-N, Rb-Z i Rb-UZ dla JOP z pliku .xls pojawia się niniejszy komunikat.

Rozwiązanie: problem wynika z niewłaściwej konfiguracji bibliotek MS Excel. Skutecznym w tej sytuacji rozwiązaniem może być przeinstalowanie programu BeSTi@ z pełnej wersji instalacyjnej (instalator dostępny jest tutaj), z uprawnieniami administratora systemu Windows. Nie jest wymagane wcześniejsze odinstalowanie BeSTii – po uruchomieniu instalatora wystarczy wskazać ścieżkę do istniejącego katalogu i w kolejnym kroku wybrać opcję instalacji samej aplikacji (z podłączeniem do już istniejącej bazy danych).
Rozwiązanie to nie będzie miało wpływu na dane istniejące już w systemie.

Jeżeli powyższy sposób nie będzie skuteczny, należy zainstalować odpowiednie sterowniki samodzielnie. Znaleźć je można pod adresem https://www.microsoft.com/EN-US/DOWNLOAD/confirmation.aspx?id=54920 . Uwaga: niezależnie od wersji systemu, należy pobrać 32-bitową wersję pliku. W kwestii instalacji, należy uruchomić wiersz poleceń i posłużyć się następującą komendą: accessdatabaseengine.exe /quiet /passive

W razie dalszych problemów prosimy o kontakt z Działem Wsparcia Technicznego.