Pytania - BeSTi@ - Import / eksport
1. Jak przekazać jednostce organizacyjnej konfigurację układu dokumentów planistycznych?
Konfiguracja układu dokumentów planistycznych zawarta jest w pliku inicjującym rok budżetowy. Należy zatem w module Budżet podświetlić dany rok na drzewku, przejść do zakładki Plik i wybrać opcję „Eksportuj rok do pliku XML”. Tak wygenerowany plik należy przekazać jednostce organizacyjnej.
Uwaga: jeżeli od momentu przesłania roku do momentu wprowadzania planów finansowych na poziomie BeSTii konfiguracja ulegnie zmianie, należy plik z rokiem wygenerować i przesłać ponownie w celu odświeżenia układu po stronie SJO BeSTii.
2. Co zrobić, gdy podczas importowania sprawozdań pojawia się komunikat „Brak prawidłowej jednostki”?
Komunikat ten oznacza, że dane jednostki (np. jej nazwa, typ) w importowanym pliku XML są niezgodne z danymi jednostki wprowadzonymi w programie.
W przypadku wystąpienia tego błędu podczas wymiany danych plikami XML między programami BeSTi@ i SJO BeSTi@ należy upewnić się, że dane jednostki w module Administracja w gałęzi Jednostki są jednakowe na poziomie JST oraz JO. Przy wystąpieniu różnic konieczne będzie zaktualizowanie danych jednostki po stronie programu SJO BeSTi@.
W przypadku wystąpienia tego błędu podczas importowania dokumentów z programu zewnętrznego należy poprawić dane jednostki w rzeczonym programie tak, by były identyczne z danymi jednostki widocznymi w BeSTii / SJO BeSTii w gałęzi Jednostki. Po poprawieniu danych należy ponownie wygenerować plik XML. Dopiero, gdy dane te będą identyczne, będzie można zaimportować dokument.
3. Jak wyeksportować sprawozdanie do pliku PDF?
By wyeksportować sprawozdanie do pliku PDF należy otworzyć dane sprawozdanie i przejść do podglądu wydruku. W lewym górnym rogu, obok ikonki drukarki, znajduje się opcja „Export document” / „Eksport Dokumentu”. Po wybraniu tej opcji należy wprowadzić nazwę pliku, następnie z rozwijanej listy wybrać rozszerzenie PDF (*.pdf), po czym zapisać dokument w wybranej lokalizacji.
W przypadku niektórych sprawozdań zamiast opcji „Export document” na pasku znajduje się przycisk „Zapisz”, po wybraniu którego rozwija się lista dostępnych formatów, do których można zapisać dokument. W tym przypadku wybrać należy Adobe Acrobat, po czym zatwierdzić. Następnie można wprowadzić nazwę pliku i zapisać dokument w wybranej lokalizacji.